sunnuntai 26. elokuuta 2012

Böö!

Bööböö!
Pitkästä aikaa jälleen! Viikko on sujahtanut taas ja koulua on ollut nyt sitten yli kaks viikkoo! Viihdyn siellä erinomaisesti ja olen tutustunut kaikkiin luokkalaisiini ja nekin vaikuttavat kaikki oikeen ihanilta ihmisiltä!
Lukkari vaikuttaa todella kivalta vaikka siellä onkin nyt tyhjää tilaa jotka täyttyvät aikanaan valinnaisilla. 
Aikaisin aamu on 8.30 eli ei ole olemassakaan täysin kasi aamua!! Jee!
Tehtäviäkää ei olla saatu paljoakaan, ainoastaan on käynissä sellainen haastattelu projekti, jonka kanssa olen vähän myöhässä... mutta kaikki hoituu olen siitä varma! 

Tämmösiä muita kuin koulu kuulumisia niin haluaisin kovasti uusia vaatteita, mutta kun kaikki raha menee nyt opiskeluun.. Olen silti metsästänyt sellaisia beigejä chinos housuja, mutta ei mistään löydy! Olen kiertänyt kaikki kaupat ja jos löytyy niin vyötäröltä sopivat mutta jaloista ja pepusta liia suuret! Mietin, että voisin kaventaa niitä tai viedä ne kavennettavaksi, mutta sekin maksaa melkeempä 20-30 e! Mihin tää maailma on menossa???

Nyt on myös kauheat paineet kun ripset tippuu silmistä ja huoltoon on vielä melkeen viikko! Vaikka se tyhmältä kuulostaa, että itsetunto on alhaalla ripsien takia niin totta se on! Olen niin takertunut niihin, että ilman niitä olo on todella epävarma !
Olen nyt päättänyt, että vähennän pidennysten käyttöä ja alan tyytyä omiin hiuksiini! Eivät ne lyhyenä niin kamalat ole kun ne laittaa hyvin! Tässä ne on kyllä nipsulla kiinni takaa, eivät ne näin lyhkäset ole!
Kävin tänään siispä ostamassa ripsiliimaa tekoripsiin ja paikkailen niillä nyt ripsi puutostani! Tuli käytyä myös Yves Rochersilla lunastamassa kanta-asiakas tarjous! Jokin tuote 50% ja kaupan päälle termosmuki! Kätsyä eikö vaan! Ostin siis hiusnaamion jonka oikea hinto olis ollu 15,90e! Toivottavasti on tehokas kun hintaaki ton verran!

Ostin tossa myös viimeviikolla H&M:stä kiilakorkoiset beiget avokkaat, sillä ensi lauantaina on siskoni pojan ristiäiset ja nyt kun siskostani mainitsin niin hän taas käväsi täällä ja toi säkilillisen vaatteita, jotka voisivat olla sopivia minulle ja kyllä niistä muuta mukaan tarttui! 

Ehdottomasti lempparini niistä vaatteista ja viime postauksessa  näkyvä sininen paita!

Eilen sain vihdoin leivottua saaristolais leivän! Olen tässä jo kauan aikonut leipoa, mutten ole saanut sitä aikaseksi! Ja arvatkaa kuinka hyvää siitä tuli! IHAN ÄLYTTÖMÄN! Paras leipomani leipä! 
En vaa osaa ottaa kuvia ruuasta! Mutta tältä se mun leipoma leipä näytii, mutta maistui kyllä sata kertaa paremmalta!
Ohje ihanaan makuelämykseen:

5dl piimää
11g kuivahiivaa (yksi pussi)
1,5 dl siirappia
1,5 dl kaljamaltaita 
(käytin kaupasta ostettua "kotikalja" pakkausta ja otin sieltä kolme pussia maltaita, toimi hyvin!)
½ dl kaurahiutaleita
2tl suolaa
1,5 dl ruisjauhoja
5dl hiivaleipäjauhoja
taateleita oman maun mukaan! (itse laitoin noin 50g)

1. Lämmitä piimä kättä hieman lämpöisemmäksi ja lisää hiiva! Sekoita.
2. Sitten lisää siirappi ja maltaat ja jälleen sekoita.
3. Lisää kaurahiutaleet, suola, ruis- sekä hiivaleipäjauhot välillä sekoittaen! Heitä sekaan myös taatelit!
4. Anna taikinan kohoa 1,5-2 tuntia ja laita uunin ala-taso lämpenemään 175 asteeseen.
5. Taikinan noustua kaada se voideltuun vuokaan, voit halutessasi ripotella päälle kaurahiutaleita ja paista n.  2 tuntia ( kurkkaa välillä)
6. Lopuksi voitele leipä siirappivesi seoksella ( 1rkl siirappia + 3rkl vettä )
7. Anna  leivän olla jääkaapissa ainakin yön yli ja syö seuraavana päivänä. Leivän maku paranee päiväpäivältä olessaan kylmässä.

Eikun tekemään!



4 kommenttia:

  1. oijoi, pakko kokeilla tota leipää! näyttää tosi hyvältä! ja anna nyt anteeks mun muistille, mutta missä koulussa sä siis olitkaan? pääsitkö siihen mihin eniten halusit?

    mulla muuten on housujen kanssa aina toisinpäin kun olen niin päärynävartaloinen, jos jalat ja peppu mahtuu niin vyötärö jää yleensä iiiihan liian löysäksi. tietysti silleen parempi noin päin, että aina voi käyttää vyötä, mutta jossain korkeavyötäröisissä, tyköistuvissa farkuissa ei sekään oikein auta. :c

    sun blogi on oikeesti niin ihana, saat mut aina hyvälle tuulelle. :)

    VastaaPoista
  2. oiii kiitos!:) Sun kommentit sitte saa mut aina piristyy! Ja oon mun ykkösvalinnassa eli Helsingin Diakoniaopistossa ja kuule kokeile ihmeessä tota leipää niin hyväää!!:)Antaisin mitä vaa et saisin päärynävartalon! OLE YLPEÄ!!;)

    VastaaPoista