sunnuntai 9. syyskuuta 2012

Hyvä ruoka parempi mieli!



Tässä on kauan lupaamani postaus syömisistäni päivän mittaa! Olen vaan niin huono ottamaan kuvia aterioista ja ne aina unohtuu ottaa kun on kauhee nälkä! Sitten vasta syötyäni muistan "ainii tää piti valokuvata, no ens kerralla sitten!" Mutta ei, ei siitä vaan tule mitään. 
Joten ajattelin kirjottaa ihan tavanomasesti ja sitten kuvia googlesta!
Voisin tehdä kuitenkin joskus postauksen "päivä kuvina" niin sinne sitten laittaa omia epämääräisiä kuvia.


Aamiainen päivän (paras) tärkein ateria!

Mutta siis aamupala on ehdoton ykkönen. Ilman sitä en voisi lähteä liikkeelle tai kuolisin nälkään ennen lounasta! Silloin on erittäin tärkeää saada kaikkia ravintoaineita hiilihyd. proteiinit ja rasvatkin.

  • kahvi lorauksella maitoa
  • pari leipää levitteellä + leikkeleet sekä juusto + kasvikset TAI
  • puuroa lautasellinen ja leipä leikkeleiden, juustojen ja kasvisten kera.
  • Lisäksi jugurtti ja jos kerkeän niin omena tai muu maukas hedelmä.

Lounaalla jaksaa raskaat pitkät päivät!

Lounas tulee nykyään syötyä koulussa ja otan kaikkea mitä siellä on tarjolla. Mutta yleinen luonaani koulussa on tälläinen:

  • 1/4 kalaa, kanaa, lihaa + tarjolla oleva kastike yms.
  • 1/4 pastaa, riisiä, perunaa/muusia 
  • 1/2 salaattia ( en pahemmin välitä salaatinkastikkeista )
  •  Pala leipää levitteellä!


  • lasi maitoa tai vettä ( tunnustan, että juon yleensä vettä koska olen niin huono juomaan vettä normaalisiti, mutta maitotuotteita käytän useammin ) 





Olen aika tarkka proteiineista, joten kotona lisään ateriaani aina 2% raejuustoa tai 3%fetaa se on hyvä sekä herkullinen lisä! 

Välipalat piristää mieltä!

Välipalana tykkään syödä jotai makeaa tai jotain naposteltavaa. Useasti koulussa ruokalun jälkeen käymme kahvilassa ja ostamme karkkia, pähkinöitä tai jotain sellaista pientä. Mutta se oikea välipala on siinä lounaan ja päivällisen välissä. Silloin yleensä syön:
  • kupin kahvia maidolla
  • pari kolme keksiä TAI 
  • jäätelön TAI
  • proteiinipatukan 35g-60g TAI
  • muita tarjolla olevia leivonnaisia sekä pieniä herkkuja.
  • lisäksi jos mieli tekee niin hedelmä on kohdallaan.
Ihan super hyvän makuinen! Ei yhtään jauhomainen
vaan pehmeän maukas!
Olen itse sitä mieltä, että herkku kuuluu päivään! Ei sitä välttämättä ihan joka päivä tarvitse, mutta en missän nimessä haluaisi yhtä päivää viikossa, jolloin saan mätätä! Kohtuudella herkkuja kuin muitakin ruokia.

Päivällisen äärellä rentoudutaan ja vaihdetaan kuulumisia!

Päivällinen on aika samanlainen kuin lounas, mutta sillon syön yleensä runsaammin eli annoskoot ovat hieman isommat. Ja tykkään ruokajuomana tehdä piimä+mehukeitto yhdistelmän.. aika kummalinen joo mutta nannaa on!

  • pohjalle joku 1/4 mehukeittoa ja loput piimää!
Päivällisellä syön myös rae tai fetajuustoa!

Iltapalalla syödään hyvät unet!

Mitä paremmin syö illalla sitä paremmin tulee nukutta! Minusta on ihana nukahtaa sopivan kylläiseen oloon ja yleensä sillon saan paremmin nukuttua eikä tule heräiltyä yöllä kamalaan vatsankurinaan.
Yleensä kun syön iltapalaa kirjoittelen blogia tai katson tv:tä, joten on kiva napostella jotakin.
  • 250g maitorahkaa ja marjoja + makeutusjauhetta
  • Iso omena tai naposteluporkkanoita
  • neljä hapankorppua ja niiden päällä juustoa sekä leikkeleitä.
Tässä nyt oli suurinpiirtein sapuskat mitä syön
päivittäin, mutta pitää muistaa, että jokaisen 
päivän ei kuulu mennä kaavalla, joten 
tässä oli nyt vaan pohjaa sille mitä syön. Yksin-
kertaisesti vihaan kaavoja joiden perusteella syödä, sillä pitää syödä sitä mitä tekee mieli ja millon keho niin sanoo! Voin sanoa, että syön vielä tämän lisäksi kaikennäköistä mitä on näkyvillä ja kahvia menee reilusti 3 kuppia päivässä!


3 kommenttia:

  1. Hei tee kiltti sellainen, johon otat omista annoksistas kuvat :) Yhen päivän tsemppaat sen kuvauksen kaa, niin kyllä sä saat sen aikaan :) Tääkin oli tosi kiva, mutta siihen vois sit laittaa muitakin kuvia päivän ajalta, kuin ne ruokailut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lupaan yrittää! :D mutta ei sitten saa tuomita kuvien laatua.. :p

      Poista