sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Saliohjelmaa ja kehojuttuja

Moips vaan taas!

Olen pitkään halunnut kirjoittaa oman saliohjelmani tänne ja muutenki höpöttää salikuulumisistani.
No eilen olin salilla ja haluaisin ottaa kuvia treeneistä, mutta se on jotenkin niin vaikeaa kun haluaa keskittyä reeniin ja pitäisi pistää joku kuvamaan ja sitten sitä kameraakin pitäisi kiikuttaa mukana. Eli kuvia en saanut otettua! 

Kävin ennen 3 keraa viikossa salilla, mutta nykyään kun ohjelmani vaihtui 2-jakoiseksi niin olean alkanut käymään 4 kertaa viikossa, jotta lihakset saisivat tasapuolisesti treeniä viikossa. Jänskättää nyt vaan, että riittääkö aika kunnolla kun on tuo työssäoppimis jakso meneillään. Onneksi salilla käyminen ei ole minulle mitään tuskaa ja pakkomielteistä vaan se on minulle harrastus, josta nautin! Siitä tulee joka kerta niin perkuleen hyvä fiilis!
Ennen treenasin koko kropan kerralla, mutta nykyään se on jaettu kahteen osaan jalat, peppu, rinta ja olkapäät SEKÄ selkä, vatsat, hauis ja ojentajat. Molempiin treeneihin sisältyy myös keskivartaloa tukeva lankku naruissa polvenkoukistuksilla.

TREENI 1. maanantai ja perjantai

Bulgarialainen askelkyykky 3x 10 + 10 5kg painot 
penkkipunnerrus 3x 12 7kg painot
jalkaprässi 3x 12 95kg
pystypunnerrus laitteessa 3x 10 6,5+6,5 kg
polvien koukistus 3x12 30kg
polvien ojennus 3x 10 40kg
pohjeprässi 3x 12 50kg
vipunosto maaten 3x 12 5kg
Lankku naruissa + polvienkoukistus

TREENI 2. keskiviikko ja sunnuntai ( salipäivä vaihtelee aikataulujen mukaan, mutta yleisesti joka toinen päivä treeni ja joka toinen lepo )

Maastaveto kahvakuulalla 3x 12 20kg
vaakasoutu taljassa 3x 12 12,5 kg
kapea ylätalja 3x 12 35kg
selkäpenkki 3x 12 + 10kg
kapea soutu laitteessa 3x 12 17,5 + 17,5kg
vipunosto sivuille 3x 10 3kg
sivutaivutus kahvakuulalla 3x 12 16kg
vatsarutistukset 3x max. + 5kg 
Lankku naruissa + polvienkoukistus

Tälläistä treeniä teen tällähetkellä! Useimissa painot ovat jo nousseet ja jotkut ovat vanhoja laitteita, joilla olen tehnyt jo kauemmin. Ihmeen nopeasti sitä kyllä kehittyy! Muistan kun aloitin salilla käymään ja 50kg jalkapräsissa tuntui aivan kamalalta ja kohta nousee tasan sata :) sitä odotellessa!
tavoitteena 49-50kg
Myönnän, että painoni ei ole noussut enää vähään aikaan ja tavoitteenani olisi saada enempi lihasta sekä nostaa painoa vielä muutama kilo, mutta ihan rauhassa tässä mennään. Teen aina välillä pieniä lisäyksiä ruokavaliooni ja takaan riittävän proteiinin saannin. Hiilarien ja ravojenkin saanti ihan yhtä tärkeää!
Olen huomannut kuitenkin, että rasvaa on saattanut palaa ja sitäkään en toivoisi, mutta sille en voi mitään. En tahdo lopettaa treenaamista sillä se on intohimoni, mutta niin on myös ruokakin! Syön mieluusti enempi ja liikun samalla tavalla kun tähän mennessä!


3 kommenttia:

  1. Sulle olisi haaste mun blogissa! <3

    VastaaPoista
  2. Hei, mä oon kanssa alottanut salilla käymisen, mutta treeniohjelma on vielä ihan hakusessa. Et haluaisi heittää sun 1-jakoista ohjelmaa tähän tai vaikka sähköpostiin, mankipeipi@hotmail.com? :'D
    Kiitos paljon paljon jos jaksat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu sinne meni!:) sähköpostia vaan kurkkimaan!

      Poista