maanantai 25. helmikuuta 2013

Toivepostaus: Minä, ruoka ja kroppani

 Multa on tultu kysymään miten suhtaudun nykyään ruokaan ja mun kehoon. No en rupee kaunistelemaan ollenkaan. Olen tässä jo maininnutkin, että tähtäimessä ois lähitulevaisuudessa osallistua bikini/bodyfitness kisoihin. Se meinaa sitä, että lihasta on oltava ja ruokaakin sen verran, että saadaan ne kasvamaan. Ja sitä ruokaakin saa mättää, sillä vaikka oon lisäilly pieniä määriä niin ei se meinaa vieläkään riittää! 
Ateria treenin jälkeen. Naudanpaistijauheliaa ja tummaa makaronia, porkkanaraastetta, raejuustoa sekä pari viipaletta ruisleipää! Vähäsen ketchuppia ;)

Sen sanon suoraan, että herkut oon kyllä jättänyt aika minimiin. Välillä jotai pientä makeaa saatan suuhuni pistää, sillä täytyy niitä pieniäkin maku nautintoja olla! Minulle kuitenkin kaikki ruoka on herkkua. Rakastan hetkiä kun saa ruokaa ja tiedän sen olevan ravitsevaa. Mitä enemmän ravintoaineita, sitä enemmän siitä nautin. Kiinnitän nyt eirtyisesti proteiinin saantiin huomioita, mutta toki hiilihydraattejen ja rasvojenkin. Parasta on syödä rankan treenin ja pitkän nukutun yön jälkeen. Ah!
Mikään ei ole sen parempaa aamupalaa kuin kaurapuuro piltillä,banaanilla ja raejuustolla! Yleensä käytän Valion raetta, mutta nyt ei sattunut olemaan möks =( Lisäksi kuppi kahvia ja leipä leikkeleineen tai sitten kananmunan valkuaisilla.
Palauttavassani on yleensä 25-28g protskua ja ei juuri ollenkaa hiilareita. Siksi  syön lisöksi banskun =)
Suklaa ja banaani yhdessä on kyllä kunnon herkkupala!
Kyllä tosta masusta vielä piukka saadaan!
Mulle syömisessä on tärkeää myös se säännöllisyys. Aamupala on saatava siinä aamutuimaan ei yhden aikaan päivällä! :D Siihen aikaa syödään lounasta ja seuraavaksi isompi välipala. Treenipäivinä sitten palkkari ja bansku. Illalla on saatava runsas annos ruokaa ja iltapalaksi maitorahkaa marjoilla. Minusta on mukava kun on tietyt rutiinit tukemassa päivää! Monet saattaa ajatella, että on kamalaa kun kaikki on suunniteltua, mutta minua itseäni se helpottaa ja pidän siitä. 
Kalapäivä kerran tai pari viikossa. Tällä kertaa savupallasta! Mmm! Huomaa  suola!!Käytän ruoanlaitossa melkeempä aina ruususuolaa! Paljon tärkeitä mineraaleja.

Ihailen tosiaan lihaksikasta hyvinvoivaa vartaloa ja sellaiseen itsekkin tähtään. Olen ihan sujut kroppani kanssa. Parannettavaa on! Lihaksisto näkyvämmäksi ja massaa enempi lihaksiin. Olen huomannut, että kroppa on kyllä muokkautunut sen mukaan kiinteämmäksi ja paino on pysnyt silti samassa. Nyt kuitenkin tavoittelen lihasten kasvua, joten paino saakin nousta pari kolme kiloa! Lihas painaa enemmän kuin läski, se on fakta.





2 kommenttia:

  1. Täytyy myöntää sulla on nyt tosi tosi hoikka ja ihana kroppa !:) minkälaisessa painossa alotit treenaamaan salilla? meinaan niinkun olitko normaalipainon alarajoissa vai? :))

    http://ammda.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu olin ja paino junnasi paikoillaan, mutta kun sanoin äidilleni, että lupaan painon nousevan jos saan aloittaa kuntosalilla käymisen. Tehtiin diili ja paino lähti hyvää nousuun ja tässä sitä nyt ollaan =)!

      Poista