lauantai 21. syyskuuta 2013

Hyvä työ palkitaan!

Huh Huh heräsin juuri sellaisilta 3 tunnin päiväunilta..:D Pitäs varmaan sanoa iltauniksi. Univelkaa on nyt kyllä kertynyt rutkasti ja siksipä lähes joka päivä jos on mahdollista pyrin nukkumaan päivänokoset. Niinkuin viimeksi puhuinkin lepo on ihan yhtä tärkeää treenin ja ravinnon ohella. 
Kiirettä tosiaan riittää niin koulussa töissä kuin salillakin. Ensiviikolla pitäisi vähän helittää tämä häsellys.Töistä on 4 päivää vapaata, joten aikaa jää muuhun. Pääsee salille ja sen jälkeen viettämään laadukasta vapaa aikaa =) Ens viikolla yritän nukkua yöllä niin päivällä pääsen touhuaam jotankin muuta kuin vetelemään hirsiä :p
Pitkästä aikaa lempparia, tortillojaaa! Nams!
Töissä sattuu ja tapahtuu.. Mustelmia joka viikko :/
Voi vitsit tällä viikolla meillä oli duunissa sellainen koulutuspäivä. Se oli  kyllä kaikinpuolin antoisa päivä ja sieltä sain uudenlaista morivaatiota töihin. Nyt sitä haluaan pistää parastaan kaikessa mitä tuolla touhuaa. Lisäksi siinä päivässä oli parasta ilmainen ruokatarjoilu ;) Alkuun oli meheviä patonkeja teen tai kahvin kanssa, suklaapatukatkin saatiin ja lopussa oli vielä kunnon päivällinen herkullisen jälkiruoan kera. Se päivä tosiaan bulkattiin. En ole pitkään aikaan syönyt itseäni niin ähkyksi kuin silloin :D Hyvää oli kertakaikkiaan!
Täyty ihan leipova töihin mahtavalle työporukalle macarpone puolukka piirakka =) Oli hyvää vaikka itse sanonki!
Kaiken huipuksi oltiin kolmen parhaan Alepan joukossa ja voitettiin leffaliput koko porukalle =) Nyt toivoisi pääsevänsä pitkästä aikaa leffaa Viken kanssa, sillä meidän yhteinen aika on käynyt aika vähiin. Molemmat kun ovat niin kiireisiä. 

Kerroinkin tuolla aikasemmin, että lähdemme tyttöporukan kanssa Prahaan marraskuussa ja nyt saimme vielä toisen päähänpiston. Varasimme jokaselle meistä ajat tatuoijalle! Huisin jännää! Olen pitkään harkinnut tatuointia, mutta tääll suomessa hinta on hyvin korkea ja olen aika ujo.Tuolla prahassa hinta on todella edullinen ja lisäksi nämä tatuoijat vaikuttivat erittäin ammattitaitoisilta =) Ajat on varattu joten se on menoa sit!

Oiskohan ollut viime sunnuntai kun olin tälläisellä cardio ryhmäliikunta tunnilla. Huh Huh kun hikivirtasi ja jalkoja poltteli. Oli tosiaan vähän erilainen jalkapäivä. En jaksanut tehdä kuin prässissä 3 sarjaa ja ojennuksissa sekä koukistuksissa 3 pudotussarjaa per liike. Tykkäsin kyllä kuitenkin kovasti rääkistä. 
Eilen olin myös toisten rääkättävä crosstrainingissä ja se vasta tappoa olikin, mutta samalla siitä fiiliksestä nautti. Jätin kokonaan tältä viikolta olkapäät ja rinnan treenamatta ja korvasin ne tuolla crossilla. Ja hyvin toimi, nimittäin kyllä nimenomaa olkapäitä poltteli sillä tunilla! Olen nyt yrittänyt ottaa tavaksi käydä vähintään kerran viikossa ryhmätunneilla ja jos kerkeän niin tekemään jotakin muuta cardiotreeniä =) 

torstai 12. syyskuuta 2013

Lepo tärkeämpää kuin kuvittelemmekaan

Terveyhdys! Tämä viikko onkin ollut aktiivista liikuntaa täynnä ja olo on ollut mahtava, joksikin välillä tuntuu kipeys pukkaavan. Kuten kerroin olen alottanut cardio treenit salitreenien lisäksi. Sunnuntaina alotin ensimmäisella aamulenkillä. Aluksi tuntu ihan mahdottomalta päästä ylös sängystä, mutta fiilis oli kyllä ihanan fresh lenkin ja suihkun jälkeen. Aamupalakin maistui tuplasti paremmalta :) Samana päivä oli vuorossa vielä jalkatreeni ja siksipa aamuinen lenkki oli hyvä lämppari jalkojen vetreytykseen. Salillakin säätyi aikaa kun pääsi suoraan treenin makuun ;) 

Tiistaina oli ihan normi treeni hauisten ja ojentajien parissa, mutta keskiviikkona olikin hyvä mahdollisuus aamulenkille kun koulukin alkoi vasta yhden pintaan. Kerkesin hyvin treenata rinnat ja selän. Tuolla meidän salilla ei ole kauheasti kehumista vatsalihaslaiteissa, mutta sain hauskan idean ylätaljassa. Kiepautin jalat jalkatukien päälle ja otin varpailla hieman tukea punnuksista ja siitä lähdin kippaamaan taaksepäin ja nousin vatsalihasten voimin. Välillä täytyy keksia laitteille uusia käyttö tarkotuksia :D Kantsii kokeilla jos salilta ei löydy hyvää vatsalihaspenkkiä :p 

Nyt on rehkitty sen verran, että yksi totaali lepopäivä on enemmän kuin tarpeessa. Lepo on ihan yhtä tärkeää oikean ruoan ja treenin vierellä. Tosin se taitaa olla asia josta ensimmäiseksi tingitään jos on pakko. Totuushan on se, että keho ei toimi ilman lepoa ja maksimi suorituksiin on lähes mahdotonta päästä, ihan samalla tavalla jos jättäisimme ruoan pois. Levossa keho saa palautua rauhassa sillä mikään ei pistä sitä paiskimaan töitä ja elimistö pystyy keskittymään ainoastaan elintoimintojen ylläpitämiseen ja uusien solujen rakentamiseen.  Näin syntyy sitten sitä haluamaamme lihasta =) Jos koko ajan olisimme vauhdissa emmekä huilaisi, ei palautumista tapahtui juuri ollenkaa ja kehitys olisi tuplasti hitaampaa. Tänään aion ainoastaan syödä hyvin, katsoa käenpesän tuotantokausia ja ottaa pienet tirsat. Ainoastaa koirat käytän lenkillä ilalla ja se saa olla päivän liikuntasuoritus :) Lepoa osaa ihan arvostaa eri tavalla kun sitä niin harvoin on. 



lauantai 7. syyskuuta 2013

Se voi olla pienestä kiinni

Terve! On riittänyt taas hulinaa tähänkin viikkoon. On ollut paljon kouluhommia, joiden ohella myös töitä. Siinä jossain välissä on täytynyt salillekkin keretä. Nyt onneksi kaikki kouluasiat on suoritettu ja voi edes himan hengähtää. "viikonlopusta" ei ole tietoakaan sillä perjaina alkoi 4 päivän työputki. Ei se mitään täytyy ajatella siitä saamaa palkkiota=) 
Juuh täytyi mun yksi extempore idea kertoa! Tossa parin koulukaverini kanssa vitsailtiin kaupunkilomasta Prahaan ja yllätys vaan varattiin lentoliput pari päivää sitten :D Lähtö olisi 13.11 työssäoppimisen jälkeen. Se on ns. palkkio hyvästä työstä =) Takasin tullaa sunnuntaina 17.11. Odotan matkaa innolla! Haluan ehdottomasti nähdä koko kaupungin ja kiertää jokaikisen kaupan läpikotasin, nimittäin Prahassa vaatteet ja muut ostokset eivät katso hintaa ;) Koko tän matkan yhteihinta lentoineen, hotelleineen ja aamupaloineen maksoi 260e =) Ja siellä syömiset yms ei paljoa kustanna! 



Salilla treenit jatkuu jatkumistaan, mutta tuloksia odotellaan! Olen tässä alkanut miettiä kehon kiinteytystä ja sitä unelmavartalon totauttamista. Pitäisi alkaa lisäämää cardio treenejä ja tarkaillemaan ravintoa tarkemmin. Olen nyt lukenut paljon asiasta miten suuri osa ravinto on treenin ja tuloksien kannalta. Kaikki varmasti tietävät, että proteiinia on saatava runsaasti, koska se rakentaa uusia lihassoluja kehoomme, mutta jos tarkastelemme hieman energiansaantia päivältä noin puolet tulisi olla hiilareita, 20-30% rasvoja ja 15-20% proteiinia. Tottakai kaikki kulutuksemme ja elämäntavamme vaikuttava saantiin, mutta tuo oli yleinen käsitys. Olen laskenut itseni omat tarpeet ja havahduin saavani paljon enemmän protskua kuin hiilareita tai rasvoja. That's going to change! Hiilareita enempi, hyviä rasvoja hieman lisää ja proteeinin määrää voi korvata puuttuvilla hiilareilla. No mitenkäs sitten laskin tarpeeni. Proteiinia aktiivisesti sekä lihastakasvattavan ihmisen tulisi saada n. 1,8-2,5g omaa painoa kohden, hiilareita 5-8g per painokilo ja rasvoja 1-2g. En tarkoita että jokanen suupala tulisi laskea mutta alkuun pienellä tarkailulla voi olla huomattava etu =)