lauantai 7. syyskuuta 2013

Se voi olla pienestä kiinni

Terve! On riittänyt taas hulinaa tähänkin viikkoon. On ollut paljon kouluhommia, joiden ohella myös töitä. Siinä jossain välissä on täytynyt salillekkin keretä. Nyt onneksi kaikki kouluasiat on suoritettu ja voi edes himan hengähtää. "viikonlopusta" ei ole tietoakaan sillä perjaina alkoi 4 päivän työputki. Ei se mitään täytyy ajatella siitä saamaa palkkiota=) 
Juuh täytyi mun yksi extempore idea kertoa! Tossa parin koulukaverini kanssa vitsailtiin kaupunkilomasta Prahaan ja yllätys vaan varattiin lentoliput pari päivää sitten :D Lähtö olisi 13.11 työssäoppimisen jälkeen. Se on ns. palkkio hyvästä työstä =) Takasin tullaa sunnuntaina 17.11. Odotan matkaa innolla! Haluan ehdottomasti nähdä koko kaupungin ja kiertää jokaikisen kaupan läpikotasin, nimittäin Prahassa vaatteet ja muut ostokset eivät katso hintaa ;) Koko tän matkan yhteihinta lentoineen, hotelleineen ja aamupaloineen maksoi 260e =) Ja siellä syömiset yms ei paljoa kustanna! 



Salilla treenit jatkuu jatkumistaan, mutta tuloksia odotellaan! Olen tässä alkanut miettiä kehon kiinteytystä ja sitä unelmavartalon totauttamista. Pitäisi alkaa lisäämää cardio treenejä ja tarkaillemaan ravintoa tarkemmin. Olen nyt lukenut paljon asiasta miten suuri osa ravinto on treenin ja tuloksien kannalta. Kaikki varmasti tietävät, että proteiinia on saatava runsaasti, koska se rakentaa uusia lihassoluja kehoomme, mutta jos tarkastelemme hieman energiansaantia päivältä noin puolet tulisi olla hiilareita, 20-30% rasvoja ja 15-20% proteiinia. Tottakai kaikki kulutuksemme ja elämäntavamme vaikuttava saantiin, mutta tuo oli yleinen käsitys. Olen laskenut itseni omat tarpeet ja havahduin saavani paljon enemmän protskua kuin hiilareita tai rasvoja. That's going to change! Hiilareita enempi, hyviä rasvoja hieman lisää ja proteeinin määrää voi korvata puuttuvilla hiilareilla. No mitenkäs sitten laskin tarpeeni. Proteiinia aktiivisesti sekä lihastakasvattavan ihmisen tulisi saada n. 1,8-2,5g omaa painoa kohden, hiilareita 5-8g per painokilo ja rasvoja 1-2g. En tarkoita että jokanen suupala tulisi laskea mutta alkuun pienellä tarkailulla voi olla huomattava etu =) 




7 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. en halua meneisyyden vaikuttava tulevaisuuteen. ihmisellä täytyy olla unelmia ja se on minun =9 kiitos kuitenki huomaavaisuudesta

      Poista
    2. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
  2. Asiahan on niin että joillekkin tämä säännöllinen liikunta sekä lihasten kasvatus/kehonrakennus on elämäntapa. se myös tuottaa onnellisuutta, usko tai älä, koska saat tuntea itsessäsi kehitystä sekä mielihyvää siitä että olet jälleen askeleen lähempänä unelmaasi, joka tässä tapauksessa on ns. "unelma" kropan saavuttaminen. on totta että ihmisiä ei tule tuomita ulkonäön perusteella, eikä ihminen joka treenaa itseään huippukuntoon oli siinä mitattuna millään tavoin "parempi ihminen" mutta se että on tälläisiä tavoitteita on hienoa. nykyyän suurin osa nuorista ihmisistä ryyppää, polttaa, ym. ym. eikä välitä terveydestään, toisin kuin tämä neiti jolle liikunta on tullut selvästi elämäntavaksi, ja se jos joku on hieno asia. kehonrakennuksesta mielestäni tekee hienoa se että siihen käytetään vuosien ja vuosikymmenten aika, jotta voit näyttää erityisen hyvältä, ja juuri tämänhän takia tälläisiä ns. "unelma vartaloita on harvassa". on myös jokaisen ihmisen oma asia haluaako sen elämänsä viettää sohvalla maaten, yms, vai haluaako todella saavuttaa jotain näin suurta. tämä neiti tässä on vasta päässyt alkuun tässä, mutta on jo selkeästi valinnut elämäkseen terveellisen elämän ja tavoitteekseen saavuttaa unelma vartalon. tämä on minusta hienoa,ja luulenpa että taustoistaan huolimatta tämä neiti osaa jo huolehtia itsestään, ilman että joku huomauttelee siitä mitä tapahtui joskus vuonna silloin ja silloin. jos vaikka tekin jotka käytätte voimanne tähän että huolehditte toisista, hinaisitte ittenne sinne salille tai käyttäisitte voimanne sekä aikanne vähän fiksummin, voisitte itsekkin saavuttaa jotain elämässänne.
    Hyvää yötä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
  3. Käytän primulon( vai oliko se primulot ..) hormoni lääkkeitä :) Kysyisin sellaista, että koska voin aloittaa uuden kuurin jos menkat eivät ala? Sanoit joskus jollekkin että 3 kuukauden päästä viime kuurista. Onko se niinku että kolme kuukautta siitä kun otit viime kuurin viimeisen tabletin? :) KIITOS

    VastaaPoista
  4. Jeps elikkä 3 kuukauden kuluttua ensimmäisestä tabletista kun aloitit kuurin =) !

    VastaaPoista