tiistai 19. marraskuuta 2013

Pozdrav z Prahy!

Terveisiä Prahasta! Nyt on lomat lomailtu ja aika palata arkeen. Oli kyllä ihan huippu reissu ihan mahtavassa seurassa. Tuntui, että  olisin ollut siellä kauemmin kuin viisi päivää, sillä ehdittiin tekemään paljon päivässä. Aikaa oli juuri sopivasti kaupunkilomalle.

Meidän lento lähti aamulla 9.30 ja perillä oltiin noin 11 paikallista aikaa. Kentällä meitä odottelikin valmiiksi tilattu kyyti hotellille. Kentältä ajoin semmosen 20 minuuttia keskustaan. Siinä sai mukavasti katsella maisemia :)
Meidän hotelli oli halvimmasta päästä, mutta aivan parhaalta sijainnilta. Hotellimme sijaitsi aivan Palladium nimisen ostoskeskuksen vieressä ja muutenkin kaikenmaailman ravintolat ja metroasemat olivat ihan pienen kävelymatkan päässä. Minusta myös hotellin palvelu ja huoneet olivat mukavia. Ei me kyllä kauheasti aikaa hotellilla vietty, ekana päivänakin heitettiin vaan kamat sisälle ja lähettii shoppaa!
Koluttiin kaikki kaupat läpi ja jo ekana päivänä tein muutamia löytöjä. Ihastuin aivan yhteen Tally Weilj-kauppaan. Jos rahaa olisi ollut loputtomiin niin olisin ostanut puolet sen kaupan vaatteista. Oli siellä muitakin hyviä ja uusia kauppoja, mutta tuo oli kyllä ykkönen. Kun oltiin tarpeeksi kauan kierrelty niin nälkähän siinä kerkes tulemaan. Kauppakeskuksen yläkerrassa oli hyvännäköinen pasta&pizza ravintola, johon päädyttiin. Ruoka oli niin hyvää, että syötiin siellä parikin kertaa.
Illalla käytiin tsekkaamassa meidän hotellin viereinen JamesDean-baari. Oli kyllä älyttömän hieno paikka. Ihanasti sisustettu ja tunnelma oli kuin 60-luku. Siellä maisteltiin yhdet drinksut ja lähdettiin hotelille päin.
Seuraavaksi päiväksi oltiin suunniteltu matkaa Kaarlen sillalle ja Petrininkukkulalle.

Aamusin me heräiltiin puoli yhdeksän aikaan ja mentiin ilmaiselle hotellin aamiaiselle. Aamiainen ei ollut mikään erikoinen, mutta hyvä! Jogurttia, leipää, leikkeleitä ja juustoa, aivan ihanaa teetä! Tarjolla oli myös muroja ja kaurahiutaleita. Kyllä masut noilla pöperöillä saatiin täyteen.
Matka sinne Petrininkukkulalle oli kyllä aikamoinen! Se päivä oli jotenkin muita kylmempi ja matka sinne oli melkosen pitkä ja vielä kaikenlisäksi ei sieltä oikeen nähnyt mitään.. Ei ollut mikää paras nähtävyys. Kaarlensillalta oli kyllä kauniit näkymät =) Pitkän reissun jälkeen saatiin onneksi kunnon satsi ruokaa nassuun! Jälkkäriksi käytiin kaupasta hakemassa erilaisia herkkuja ja hotellin viereisestä bakeristä kakkupalaset!
Parina päivänä käytiin T.G.I Fridaysissä syömässä ja perjantaina otettiin parit drinkutkin siellä. Aivan mahtava paikka ja hyvää ruokaa! Miksikäs muuten me siellä oltaisiin kahteen kertaan syöty ;) Perjaintaina käytiin päivällä shoppailemassa toisessa kauppakeskuksessa, johon seikkailtiin metrolla. Loppuenlopuksi oli sitä metrokarttaa ihan helppo ymmärtää, vaikka aluksi se tuntui aika sokkeloiselta..
Ilalla tosiaan oli suunnitelmissa lähteä viihteelle, aloteltiin ihan hotelissa, josta lähdettiin T.G.I:hin ja siitä sitten läheisiin pubeihin. Ilta oli ihanan rento, ei mitään örvellystä =) Hotelilla vielä seurusteltiin ja naposteltiin herkkuja.

Lauantaina koittikin se tatska päivä! Ei sitä osannut edes jännittää ennen kuin oli oma aika nousta tatuoitavaksi. Oli kyllä ammattitaitoista porukkaa ja oikeen mukaviakin. Annoin hänelle kuvan haluamastani kuvasta ja kerroin millaisen siitä haluan ja täytty kyllä kaikki mun odotukset. Tuli oikeen hieno kuva! :)
Tatskojen jälkeen mentiinkin syömään sinne pasta&pizza ravintolaan oikeen makoisat ateriat! Mmm!
Sinä päivänä ei me oikeen muuta tehty kun lokoiltu hotelilla ja napsittu herkkuja.
Sunnuntaina koittikin kotiin paluu, mutta lennon lähto oli vasta 19.35 Meillä oli hyvin vielä päivä aikaa kierellä kauppoja ja käydä syömässä. Käytiin vielä vilkaisemassa kunnon näköalat kellotornista, jonka jälkeen päätettiin ottaa metro ja käydä tsekkaamassa vielä yksi kauppakeskus. Aika samat kaupat noissa kaikissa oli, mutta jokasesta keskuksesta löyty jotakin. =)

1. Kiva postaus ja kiva kun pääsit ulkomaille! Virosta löytyy Tally Wejl, sieltä kauempaa Kristiine Keskuksesta!

2. Mikä noist tatuoinneist on sun?

3. Mä näin sut tänään stockan edessä 😄 kävelit sika nopee mutta olit kyl nätti :) Tosi pieni vaan kyllä, mutta sulla on kyllä upeet silmät ja sut kyllä huomas keskeltä väkijoukkoakin, ku oot niin kaunis :)

1. hah voi että! Juu oon semmone pikahiihtäjä ku kävelen.. mutta kiitos kamalasti =)! tuu ens kerral moikkaa